Що ми знаємо про топовий колір, який буде визначати ринок реклами у 2018 році?
Ми є частиною сучасного електронно-цифрового суспільства, яке орієнтоване переважно на візуальні канали комунікації, які в свою чергу продиктовані самою природою людини. За підрахунками вчених, близько 80-90% усієї інформації про зовнішній світ ми отримуємо завдяки зору.
Науковці в сфері медицини встановили, що якщо в інструкції знаходиться тільки текст, людина засвоює з неї лише 70% інформації. Якщо ж в інструкцію додати малюнки, людина засвоїть вже 95%.
Завдяки цьому рекламна індустрія продовжує розвиватись в напрямку візуалізації та анімації.
І так, для візуалізації в рекламі великий обсяг роботи відводиться для пошуку кольорової гамми. За допомогою використання певного кольору можна вплинути на вибір людини.
Вплив кольору на вибір можна проілюструвати наступним експериментом. Домогосподаркам дали продегустувати чотири чашки кави, що стояли поряд з коробками коричневого, блакитного, червоного і жовтого кольору. Кава у всіх чашках була однакова, але дегустатори про це не знали. Результати: 75% випробовуваних відзначили, що кава, що стоїть поряд з коричневою коробкою, на їх думку, дуже міцна. Близько 85% випробовуваних визнали каву, що стоїть поряд з червоною коробкою, найароматнішою і смачною. Майже всі стверджували, що кава, що стоїть поряд з блакитною коробкою, м`яка, а та, що стояла поряд з жовтою коробкою – слабка.
На Заході давно почали вивчати особливості впливу кольору на споживачів. Асоціація кольору США (Color Association of US) була створена ще в 1915 році.
Реклама від Google
Найбільшу популярність отримав професор Макс Люшер – класик колірного жанру. У ході численних психологічних експериментів вченим був зроблений висновок, що колір певним чином впливає на сприйняття людиною ваги тіла, температури приміщення й оцінку дальності об’єкта.
Наприклад, червоний, жовтий, жовтогарячий кольори візуально наближають предмет, збільшуючи його розмірі, як би “підігріваючи” його. Блакитний, синій, фіолетовий, чорний – візуально віддаляють об’єкт, зменшують і “охолоджують” його.
Макс Люшер також довів, що сприйняття кольору залежить від емоційного стану людини. Саме тому людина, в залежності від свого емоційного стану, позитивно сприймає одні кольори, байдужа до других і взагалі не сприймає треті.
Варто зазначити, що свої дослідження він проводив за завданням всесвітньо відомої корпорації Coca-Cola. Крім того, Люшером був зроблений ще один важливий для рекламної індустрії висновок — колір не тільки викликає відповідну реакцію людини в залежності від її емоційного стану, але і певним чином формує її емоції.
Як впливають кольори на привабливість? Розподіл по ступеню ефективності залучення уваги виглядає наступним чином (у відсотковому виражені):
- синьо-фіолетовий – 100;
- темно-синій – 90;
- бірюзовий – 85;
- інтенсивно-лимонний – 60;
- чорний – 47;
- темно-фіолетовий – 42;
- жовтий – 22;
- блакитний – 17,5;
- синій – 14,5;
- коричневий – 9,5;
- рубіновий – 7,5;
- червоно-рожевий – 3,5.
Власне кольори відіграють важливу роль у виборі людини. Однак чи знаємо ми, хто визначає топові кольори в сфері поліграфії, дизайну інтер’єру, реклами?
Цим займається світовий лідер в галузі кольору – Інститут кольору Pantone (Pantone Color Institute). Це дослідницький центр компанії Pantone, що займається експериментальною роботою з кольором і його впливом на різні галузі.
Щорічно Інститут кольору Pantone проводить дослідження, в результаті яких компанія представляє палітру найактуальніших відтінків майбутнього року, а також головний колір року. Подібні прогнози компанія робить, ґрунтуючись на соціальних і культурних змінах в суспільстві, а також тенденції використання того та іншого відтінку в різних видах мистецтва і, зокрема, в моді. Колір року визначається після секретних зустрічей представників різних національних груп кольорів в одній з європейських столиць. Вибір комісії Pantone публікується в спеціальному керівництві Pantone View, яке набувають дизайнери, флористи й багато інших орієнтовані на споживача компанії.
Найпопулярнішим кольором 2018 року, Інститут кольору Pantone охарактеризував «життєрадісний фіолетовий».
Фіолетовий колір – це урочистість, таємниця, внутрішня зосередженість, естетика. Він сприяє вирішенню творчих завдань, тому його часто вважають за краще творчі люди. Цей колір дуже прийнятний для реклами креативності, творчої оригінальності товару або послуг.
Цей колір поєднує у собі змішання спокійного синього і бурхливого червоного відтінків. Він відображає ті події, які зараз відбуваються у світі. Він складний, тому що поєднує у собі два не зовсім поєднуваних кольорів. Але об’єднавшись, відтінки створюють щось нове і є символом змін на краще в 2018 році.
Реклама від Google