Що спільного мають автомобільні ароматизатори з сенсорним брендингом? Про це ми напишемо в кінці статті, а зараз зупинимось на ознайомленні з сенсорним брендингом і дізнаємось, чому він відіграє важливу роль в маркетингу.
Сучасні інструменти маркетингових технологій дедалі частіше стають малоефективні, а сенсорний брендинг містить в собі комунікації, котрі дають можливість ідентифікувати бренди не лише візуально, але й через аромати та кольори. Вони допомагають виробити у клієнта певний рефлекс — чітку асоціацію запахів, кольорів з певними брендами.
Саме Мартін Ліндстром вніс величезний внесок в популяризацію ідей сенсорного брендингу. Завдяки його знаменитому дослідницькому проекту BRAND sense (2003-2005) багато маркетологів тепер знають, що чим більше чуттів людини зачіпає бренд, тим ефективнішим він буде. Його концепція базується на зверненні до усіх органів чуттів клієнтів, щоб зв’язатися з ними на емоційному рівні, викликаючи різні асоціації в їхній свідомості.
Сенсорний брендинг — новий підхід у розробці та управлінні брендом.
Сенсорний брендинг можна визначити як спосіб:
- Виявлення нових ринкових можливостей і отримання вигод від цього.
- Отримання реальної можливості максимізувати прибутковість компанії.
- Забезпечення тривалого успіху продукту компанії.
Основні позиції сенсорного брендингу полягають в наступному.
- Привернення уваги клієнтів за допомогою аромату. Аромати сильніше і швидше впливають на емоційний стан клієнта. Так, наприклад ароматизація повітря в магазині здатна підняти продажі на 15% без розширення асортименту і дизайнерських перепланувань.
- Для посилення бренду аромат повинен стати його складовою частиною. Нюх за силою впливу випереджає інші чуття людини на 70%.
- Аромати мають вагомі психологічні впливи на людей, вони оточують нас повсюди й постійно. Цей прийом активно використовуються в маркетингу. У результаті вмілого використання аромату в бренді чи логотипі компанії та правильного маркетингового підходу можна досягти зростання рівня продажів до 30%.
- Застосування ароматів у маркетингу й брендингу мають великі перспективи. Протягом найближчих років близько 35% компаній зі списку Fortune 500 впровадять сенсорний брендинг.
Кілька головних правил використання сенсорного брендингу.
- Використовуйте всі органи чуття ваших потенційних клієнтів, створюйте більш об’ємний образ компанії.
- Пам’ятайте про єдність ідеї: кожний сенсорний канал має працювати на створення одного іміджу. Важливо уникати використання речей, які не відповідають або суперечать основній концепції бренду.
- Проявляйте стриманість в маніпулюванні чуттями. Нав’язливість здатна відштовхнути клієнта.
- Проявляйте різноманітність як в ідеях, так і в сенсорному впливі. Люди не люблять, коли їх «дивують» одним і тим же.
Що робити компаніям для того, щоб оновити свої бренди і домогтися поліпшення своїх фінансових показників? Ліндстром пропонує методику Smash your brand – «Розбийте ваш бренд». Розбийте для того, щоб зібрати його заново по частинах, щоб його сигнал став передаватися через найрізноманітніші канали сприйняття. Все відіграє свою роль – аромат, колір, зображення, назва, форма, відчуття, зв’язок з традиціями і поведінкою клієнтів.
Компанія VIPFRESH® займається виробництвом сувенірів – автомобільних ароматизаторів з розміщенням бренду чи логотипу компанії та індивідуальним ароматом освіжувачів. Завдяки цьому у цільової аудиторії можна сформувати візуальний образ бренду. Більш того, завдяки ароматам ефективність впливу сувенірного ароматизатора подвоюється, через те, що вони теж залишають свій відбиток в підсвідомості.