КОНЦЕПЦІЯ СЕНСОРНОГО БРЕНДИНГУ

Що спільного мають автомобільні ароматизатори з сенсорним брендингом? Про це ми напишемо в кінці статті, а зараз зупинимось на ознайомленні з сенсорним брендингом і дізнаємось, чому він відіграє важливу роль в маркетингу.

Сучасні інструменти маркетингових технологій дедалі частіше стають малоефективні, а сенсорний брендинг містить в собі комунікації, котрі дають можливість ідентифікувати бренди не лише візуально, але й через аромати та кольори. Вони допомагають виробити у клієнта певний рефлекс — чітку асоціацію запахів, кольорів з певними брендами.

Саме Мартін Ліндстром вніс величезний внесок в популяризацію ідей сенсорного брендингу.  Завдяки його знаменитому дослідницькому проекту BRAND sense (2003-2005) багато маркетологів тепер знають, що чим більше чуттів людини зачіпає бренд, тим ефективнішим він буде. Його концепція базується на зверненні до усіх органів чуттів клієнтів, щоб зв’язатися з ними на емоційному рівні, викликаючи різні асоціації в їхній свідомості.

Сенсорний брендинг — новий підхід у розробці та управлінні брендом.

Сенсорний брендинг можна визначити як спосіб:

  1. Виявлення нових ринкових можливостей і отримання вигод від цього.
  2. Отримання реальної можливості максимізувати прибутковість компанії.
  3. Забезпечення тривалого успіху продукту компанії.

Основні позиції сенсорного брендингу полягають в наступному.

  1. Привернення уваги клієнтів за допомогою аромату. Аромати сильніше і швидше впливають на емоційний стан клієнта. Так, наприклад ароматизація повітря в магазині здатна підняти продажі на 15% без розширення асортименту і дизайнерських перепланувань.
  2. Для посилення бренду аромат повинен стати його складовою частиною. Нюх за силою впливу випереджає інші чуття людини на 70%.
  3. Аромати мають вагомі психологічні впливи на людей, вони оточують нас повсюди й постійно. Цей прийом активно використовуються в маркетингу. У результаті вмілого використання аромату в бренді чи логотипі компанії та правильного маркетингового підходу можна досягти зростання рівня продажів до 30%.
  4. Застосування ароматів у маркетингу й брендингу мають великі перспективи. Протягом найближчих років близько 35% компаній зі списку Fortune 500 впровадять сенсорний брендинг.

Кілька головних правил використання сенсорного брендингу.

  1. Використовуйте всі органи чуття ваших потенційних клієнтів, створюйте більш об’ємний образ компанії.
  2. Пам’ятайте про єдність ідеї: кожний сенсорний канал має працювати на створення одного іміджу. Важливо уникати використання речей, які не відповідають або суперечать основній концепції бренду.
  3. Проявляйте стриманість в маніпулюванні чуттями. Нав’язливість здатна відштовхнути клієнта.
  4. Проявляйте різноманітність як в ідеях, так і в сенсорному впливі. Люди не люблять, коли їх «дивують» одним і тим же.

Що робити компаніям для того, щоб оновити свої бренди і домогтися поліпшення своїх фінансових показників?  Ліндстром пропонує методику Smash your brand – «Розбийте ваш бренд».  Розбийте для того, щоб зібрати його заново по частинах, щоб його сигнал став передаватися через найрізноманітніші канали сприйняття.  Все відіграє свою роль – аромат, колір, зображення, назва, форма, відчуття, зв’язок з традиціями і поведінкою клієнтів.

Компанія VIPFRESH® займається виробництвом сувенірів – автомобільних ароматизаторів з розміщенням бренду чи логотипу компанії та індивідуальним ароматом освіжувачів. Завдяки цьому у цільової аудиторії можна сформувати візуальний образ бренду.  Більш того, завдяки ароматам ефективність впливу сувенірного ароматизатора подвоюється, через те, що вони теж залишають свій відбиток в підсвідомості.